Vastaanotto

Milloin fysioterapeutin vastaanotolle?

Yleisin syy vastaanotolle hakeutumiseen on kipu/särky jossain päin kehoa. Tällaisia oireita voivat olla esimerkiksi päänsärky ja huimaus, niska-hartiavaivat, käsien puutuminen, olkapään kiputilat, selkäkipu ja ischias, polvikipu, jalkaterän/varpaiden kivut jne. jne.

Oireet voivat olla alkaneet äkillisesti vamman tai lisääntyneen rasituksen seurauksena tai jatkuneet jo pidempään ilman selvää syytä.

Vastaanotolle voi hakeutua myös ilman vaivaa, jos haluat esimerkiksi parantaa suorituskykyä lajissasi tai jos sinulla on ongelmia jossakin päivittäisessä toiminnossa.

Fysioterapeutin vastaanotto Kouvola
Fysioterapeutin tutkimus
Urheilufysioterapia Kouvola

Kipu on elimistön tapa pyytää muutosta

Pyrin aina tunnistamaan kehon toimintahäiriön oireiden taustalla, jolloin hoito voidaan kohdistaa ongelman syyhyn eikä pelkästään oireisiin. Passiivisella hoidolla on keskushermostoa rauhoittava vaikutus ja sillä voidaan usein lievittää kipua nopeastikin.

Pysyvät tulokset vaativat useimmiten toimintatapojen muuttamista tai kuormituksensietokyvyn ja liikkuvuuden lisäämistä harjoittein. Liiallinen lepo/ liikkeen välttäminen johtaa vaivan pitkittymiseen tai uusiutumiseen.

Asiantuntevan fysioterapeutin ohjeilla optimoit kykysi toimia aktiivisesti!

Liike kuuluu kaikille!

Toisille se voi tarkoittaa esimerkiksi passiivisia liikehoitoja vuoteessa tai vaikkapa kävelyn opettelua uudelleen toimintakyvyn heikennyttyä.

Palveluihin kuuluu myös kotikäynnit liikuntarajoitteisille koko Kouvolan alueella.

Ota yhteyttä ja
varaa aika